Onze Werkwijze

Wat typeert onze workshops?

Zonder blikken of blozen durven we te stellen dat onze workshops altijd lukken.

Onze workshops zijn plezant; Het accent ligt op ‘la joie de jouer’, meer dan op de aan te leren techniek. We geven geen ‘les’, maar hebben plezier met de groepen waarmee we werken. We zijn dan ook geen (muziek)leerkrachten, maar sociaal cultureel werker en kunstenaar in één. Ons enthousiasme en onze passie voor het werken met diverse groepen zorgen ervoor dat we een sfeer creëren waarin iedereen zich goed voelt binnen de groep.

We hebben veel ervaring: waardoor we niet alleen de deelnemers en de begeleiders, de leerlingen en de leerkracht, de medewerkers en de leidinggevende kennen, maar ook de koffiekamer, de schoolcultuur, de werkvloer, ook al komen we nog maar net binnen. Door onze ervaring voelen we de sfeer aan, kunnen het geheel vrij snel duiden, en anticiperen op de algemene stijl in de school, de voorziening of het bedrijf.

We zijn echte groepswerkers: waardoor we de groep kunnen overnemen en de leerkracht of leidinggevende voor een keer uit zijn/haar dagelijkse rol kan stappen. Vanaf dan maakt de leerkracht/leidinggevende mee deel uit van de groep en iedereen kan elkaar op een gelijkwaardige manier meemaken.

Onze workshops zijn aangepast: aan het niveau en het kunnen van de deelnemers. We voelen snel aan wat een groep (artistiek) aan kan waardoor we de activiteit feilloos aanpassen. We kunnen diversiteit aan en bieden genoeg structuur om de workshop te laten slagen. Altijd.

Voor wie werken we?

We werken met en voor iedereen! Van kleuters tot bejaarden.

  • Alle types onderwijs ASO, TSO, KSO en buitengewoon onderwijs.
  • Kwetsbare groepen
  • Mensen met een fysieke of mentale beperking.
  • Overheden en bedrijven
  • Privé-sfeer – vrijgezellenavonden
  • Verjaardags- en communiefeesten

Hoe werken we?

  • Vraaggestuurd: We bieden een aanbod op maat: we bekijken samen hoe onze workshop het beste in jullie programma past, dit kan via een intake-gesprek, of gewoon via mail. Zowel voor onze workshops als onze teambuildings zorgen we ervoor dat ons aanbod afgestemd is op de vraag en de noden van het team.
  • Ervaringsgericht: Door het doorgeven van onze kennis en technieken willen we onszelf overbodig maken. Zodat leerkrachten, opvoeders, jeugdwerkers, leidinggevenden en andere begeleiders zelf aan de slag kunnen. Dit kan door gewoon mee te doen met een workshop, of door het volgen van een specifieke workshop gegeven aan een groep begeleiders (nascholing/bijscholing/training).
  • Resultaatsgericht: Op het einde van de workshop kan er steeds een toonmoment georganiseerd worden, ook al wordt dit niet zo met de groep ‘gerepeteerd’. Zowel bij de workshops als bij de optredens stoten we steeds weer op verbazing over het goede en vooral snelle resultaat dat de deelnemers behalen. Bij vele leerkrachten of andere begeleiders rijst ook verbazing over de enthousiaste inzet en de vaardigheden van ‘hun’ jongeren, cliënten of medewerkers.